INFO O MNIE
Jestem fanką pływania, roweru i walkingu. Moją pasją jest zdobywanie górskich szczytów i poznawanie świata na dwóch kółkach. Fascynuje mnie Stobrawski Park Krajobrazowy, w którego sercu przyszło mi żyć. Pływanie nauczyło mnie respektu przed naturą oraz tego, że codziennie stać mnie na nowy sukces, a słabości są tylko po to, by się z nimi zmierzyć i je pokonywać.

sobota, 19 maja 2012

Pielgrzymka rowerzystów na Górę św. Anny

TRASA:
Izbicko - Ligota Dolna - Ligota Górna - Wysoka - Góra św. Anny - Strzelce Opolskie - Szczepanek - Strzelce Opolskie - Sucha - Suchodaniec - Ligota Czamborowa - Izbicko

Trasę zaliczam również jako III cz. z serii: "Szlakami drewnianych kościołów Opolszczyzny" ponieważ trasa została tak opracowana, by zwiedzić 2 zabytkowe- drewniane kościoły:

1. Strzelce Opolskie - kościół cmentarny pw. św. Barbary. Ściany kościoła zostały zbudowane z belek, ułożonych jedna na drugiej, połączonych nie gwoździami, lecz dopasowanymi do siebie wyżłobieniami na końcach belek. Dach pokryty jest gontem. Nad belką główną, jak w średniowiecznych kościołach, wisi drewniany krzyż. Nad nawą ulokowana jest wieżyczka, datowana po 1720 roku, z latarnią i baniastym hełmem. Chór jest drewniany, wsparty na dwóch kolumnach. Późnorenesansowa ambona pochodzi z początku XVII w. Natomiast organy datowane są na przełom XVII - XVIII wieku.
2. Szczepanek - znajduje się tu kościół p.w. Nawiedzenia NMP i św. Jadwigi, wybudowany w latach 1666-68. Do Szczepanka przeniesiono go z Polskiej Nowej Wsi w 1960 roku. Jest to świątynia drewniana, orientowana, na podmurowaniu, z wieżą o konstrukcji słupowej. Nad nawą znajduje się wieżyczka na sygnaturkę, z latarnią, zwieńczona baniastym hełmem. We wnętrzu można podziwiać ołtarz główny i boczne ołtarze z XVIII wieku oraz barokowe obrazy z przełomu XVIII i XIX wieku.

Przebieg trasy

Na starcie - w Izbicku na parkingu
Po zjeździe z Ligoty Dolnej - tablica informująca o rozpoczęciu się terenów
 Parku Krajobrazowego Góra św. Anny
Pod Domem Pielgrzyma na Górze św. Anny
Przed wejściem głównym do Bazyliki
Przy pomnika Jana Pawła II na Górze św. Anny.
Strzelce Opolskie - drewniany kościół pw. św. Barbary
Kościół pw. św. Barbary w Strzelcach Opolskich
Kościół pw. św. Barbary w Strzelcach Opolskich
Rynek w Strzelcach Opolskich
Kaplica przed kościołem św. Wawrzyńca w Strzelcach Opolskich
Przed wejściem do kościoła św. Wawrzyńca w Strzelcach Opolskich
Chór muzyczny i organy w kościele św. Wawrzyńca w Strzelcach Opolskich
Budynek browaru w Strzelcach Opolskich
Przed kościołem w Szczepanku
Przed kościołem w Szczepanku
Grill w plenerze gdzieś koło Suchej
Przed pałacem w Izbicku

ATRAKCJE:
- Sanktuarium św. Anny na Górze św. Anny
- drewniany kościół pw. św. Barbary w Strzelcach Opolskich
- drewniany kościół pw. św Wawrzyńca w Szczepanku
- pałac w Izbicku

MAPA:
Perły Opolszczyzny - powiat strzelecki

60 km

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz