INFO O MNIE
Jestem fanką pływania, roweru i walkingu. Moją pasją jest zdobywanie górskich szczytów i poznawanie świata na dwóch kółkach. Fascynuje mnie Stobrawski Park Krajobrazowy, w którego sercu przyszło mi żyć. Pływanie nauczyło mnie respektu przed naturą oraz tego, że codziennie stać mnie na nowy sukces, a słabości są tylko po to, by się z nimi zmierzyć i je pokonywać.

sobota, 26 maja 2012

"Szlakami drewn. kośc. Opol." cz. V

TRASA:

Lasowice Wielkie - Chudoba - Wędrynia - Wachów - Olesno - Boroszów - Biskupice - Boroszów - Stare Olesno - Lasowice Małe - Lasowice Wielkie

Przebieg trasy
Przed kościołem w Lasowicach Wielkich
Przed kościołem w Wędryni
Kościół w Wędryni na tle stawu przykościelnego
Kościółek w Wędryni
Przed kościołem w Wachowie
Przerwa na posiłek w Wachowie
Przydrożny krzyż za Wachowem
Pola za Wachowem
Fragment malowniczej drogi tuż przed Olesnem.
Oleska Laguna:-)
Kościół w Oleśnie
Przed kościołem pw. św. Anny w Oleśnie
Przed kościołem św. Anny w Oleśnie



Przed kościołem w Boroszowie
Przed kościołem w Biskupicach
Ołtarz w kościele pw. św. Jadwigi w Biskupicach
Na zielonym szlaku przed Starym Olesnem
Czarny szlak przed Starym Olesnem - masakra piaskowa!!!
Smażalnia ryb i ośrodek wypoczynkowy w Starym Oleśnie.
Przed kościołem w Starym Oleśnie
Kaplica na trasie przed Lasowicami Małymi
Posiłek na trasie przed Lasowicami Małymi
Przed kościołem w Lasowicach Małych
To się nazywa złapać byka za rogi (nawet jeśli to żubr) :-)


ATRAKCJE:
1. Drewniany kościół w Lasowicach Wielkich - 1599 r., pw.Wszystkich Świętych
2. 
Drewniany kościół w  Wędryni - XVII/XVIII w., pw. Św. Jana Chrzciciela
3.  Drewniany kościół w Wachowie - 1706 r., pw. Św. Wawrzyńca
4.  Drewniany kościół w Oleśnie - 1518 r., pw. Św. Anny
5.  Drewniany kościół w Boroszowie - 1679 r., pw. Św. Marii Magdaleny
6.  Drewniany kościół w Biskupicach - 1718 r., pw. Św. Jadwigi
7.  Drewniany kościół w Starym Oleśnie - 1680 r., pw. Św. Marii Magdaleny
8.  Drewniany kościół w Lasowicach Małych - 1688 r., pw. Św. Jakuba Starszego i Wniebowzięcia NMP


MAPA:

Perły Opolszczyzny - powiat Oleski

UWAGI:
Nie polecam czarnego szlaku prowadzącego z Boroszowa do Starego Olesna. Jest kompletnie zniszczony przez samochody wywożące drzewo z lasu. Szkoda, bo wspaniała puszcza znajduje się w tej okolicy. 

64 km

1 komentarz: