INFO O MNIE
Jestem fanką pływania, roweru i walkingu. Moją pasją jest zdobywanie górskich szczytów i poznawanie świata na dwóch kółkach. Fascynuje mnie Stobrawski Park Krajobrazowy, w którego sercu przyszło mi żyć. Pływanie nauczyło mnie respektu przed naturą oraz tego, że codziennie stać mnie na nowy sukces, a słabości są tylko po to, by się z nimi zmierzyć i je pokonywać.

poniedziałek, 7 marca 2011

Trasa R. nr 2


                foto: Ruiny herbaciarni - Pokój
TRASA:
        Murów - Czarna Woda - Pokój (cmentarz, Park Francuski z XIX wieku, cmentarz i kościół ewangelicki, cmentarz żydowski z 1830 r.) - od cmentarza żydowskiego w lewo w kierunku drogi na Paryż - kawałek drogi asfaltem i skręcamy w lewo do lasu i leśną drogą dojeżdżamy do wsi Zabiniec - Domaradz - Fałkowice - Lubnów - szubieniecką drogą dojeżdżamy do wsi Święciny - Grabice - Zagwiździe - Murów

44 km

POSTOJE:
Pokój oraz Fałkowice - kościół
foto: rododendron w parku w Pokoju

CIEKAWE MIEJSCA:
- cmentarz w Pokoju (groby żołnierzy z czasu I wojny światowej)
- park z posągiem lwa, rotundą i posągami oraz najstarszą na opolszczyźnie sosną wejmutką
-cmentarz żydowski z 1830 r. z tablicami w języku hebrajskim
- szubieniecka droga - dzika z dużą ilością zwierzyny


foto: cmantarz żydowski w Pokoju

MAPA :
Stabrawski Park Krajobrazowy


2 komentarze:

  1. Ruiny herbaciarni..
    Ja rozumiem,że komuś mogła nie smakować herbata..ale żeby aż w ruinę zamieniać?:):)
    Żartuje...Te wszystkie zdjęcia pokazują jakie u Was są ciekawe miejsca do zobaczenia.I tylko żal,ze nie są reklamowane na skalę ogólnopolską....:(

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie to nie żal, bo dzięki temu nigdy nie ma u nas tłoku. To są miejsca dla prawdziwych koneserów. Masz okazję zostac jednym z nich;-)

    OdpowiedzUsuń