INFO O MNIE
Jestem fanką pływania, roweru i walkingu. Moją pasją jest zdobywanie górskich szczytów i poznawanie świata na dwóch kółkach. Fascynuje mnie Stobrawski Park Krajobrazowy, w którego sercu przyszło mi żyć. Pływanie nauczyło mnie respektu przed naturą oraz tego, że codziennie stać mnie na nowy sukces, a słabości są tylko po to, by się z nimi zmierzyć i je pokonywać.

sobota, 12 marca 2011

TRASA PIESZA NR 1

TRASA:
      Zaczynamy na parkingu przydrożnym przed miejscowością Pokój. Tam zostawiamy samochód, zabieramy kijki do walkingu i wchodzimy w leśną drogę. Idziemy prosto do momentu natrafienia na żółty szlak. Kierujemy się nim (tzn. skręcamy w prawo) i docieramy do pierwszego stawu hodowlanego (po prawej). W czasie zimy przypomina ogromne lodowisko, natomiast latem jest domem dla ptactwa. Zachowując ciszę można tam spotkac łabędzie, czaple, żurawie...

Foto: Nad stawem hodowlanym pod Pokojem

 Idąc ciągle brzegiem stawu (mamy go po prawej stronie) mijamy altankę, trzy krzyże z imionami sióstr zakonnych oraz obelisk Mikołaja Herzoga Wirttenberga.

Foto: Obelisk Mikołaja Herzoga Wirttenberga w lesie pod Pokojem

Docieramy do skrzyżowania z droga asfaltową, którą pójdziemy aż do kolejnego skrzyżowania, gdzie odbijemy w lewo, by za moment znów zniknąć w lesie. W borze skręcamy w lewo na drugim skrzyżowaniu (droga wyraźnie tam skręca) i za jakieś 5 minut docieramy do kolejnego stawu. Tym razem mamy go po swojej lewej stronie.


Foto: Nad stawem hodowlanym pod Pokojem

Na kolejnym skrzyżowaniu skręcamy w lewo mając ciągle po lewej stronie staw.

Foto: Nad stawem hodowlanym pod Pokojem

Mijamy go wreszcie i docieramy do skrzyżowania gdzie już wcześniej byliśmy. Na wprost mamy wcześniejszy staw. Skręcamy w prawo i będąc znów na żłótym szlaku idziemy aż do skrzyżowania z mocno ubitą drogą i skręcamy w lewo. Za jakieś 5 minut docieramy do miejsca gdzie zaparkowaliśmy samochód.

6 km

CIEKAWE MIEJSCA:
miejsce przy altance z widokiem na pierwszy staw
trzy krzyże sióstr zakonnym
obelisk Mikołaja Herzoga Wirttenberga

MAPA:
Stobrawski Park Krajobrazowy


2 komentarze:

  1. W taki mrozik każde nakrycie głowy jest piękne choc nie do końca upiększa:-)

    OdpowiedzUsuń