INFO O MNIE
Jestem fanką pływania, roweru i walkingu. Moją pasją jest zdobywanie górskich szczytów i poznawanie świata na dwóch kółkach. Fascynuje mnie Stobrawski Park Krajobrazowy, w którego sercu przyszło mi żyć. Pływanie nauczyło mnie respektu przed naturą oraz tego, że codziennie stać mnie na nowy sukces, a słabości są tylko po to, by się z nimi zmierzyć i je pokonywać.

piątek, 25 marca 2011

Okolice Murowa 5

TRASA:
Murów - Grabczok - Studzionka - Dąbrówka Łubniańska - Brynica - Grabczok - Murów

          Startujemy z Murowa w kierunku Grabczoka. Jedziemy w Murowie za torami  w drugą drogę w lewo i jedziemy drogą przy bylym tartaku - dziś Stora Enso. W lesie na pierwszym zakręcie odbijamy w lewo trzymając się ścieżki z prawej strony. Jedziemy tą drogą do skrzyżowania z asfaltem pod Dąbrówką Łubniańską, gdzie skręcamy w prawo i za chwilę znów w prawo w głąb lasu zgodnie z drogowskazami na Studzionkę. Za około kilometr odkrywamy w głębi lasu małą kapliczkę Marki Bożej ze studnią.

Foto: Kapliczka Matki Bożej w Studzionce w Dąbrówce Łubniańskiej

 Można napić się tutaj wody, która ma uzdrawiającą moc. Historia odkrytego źródełka wywieszona jest w formie tablicy na jednej ze ścian kaplicy.

Foto: Tablica z historią Studzionki

 Przy kaplicy widoczna jest olbrzymia wydma. Warto się na nią wdrapać, bo tuż za nią w lesie można odnaleźć małe jeziorko. Dziś już niestety znacznie zanieczyszczone. Tą samą drogą wracamy do drogi asfaltowej i kierujemy się w prawo. Jadąc cały czas przed siebie dojeżdżamy do skrzyżowania z mostem, którego przejeżdżamy i dalej jedziemy prosto. Na skrzyżowaniu z kapliczką odbijamy w prawo. Za kilka kilometrów dojeżdżamy do miejscowości Brynica, gdzie na skrzyżowaniu trzymamy się prawej strony. Mijamy straż pożarną i kościół i za dwoma ostrymi zakrętami skręcamy w prawo w kierunku Grabczoka. Za 4 kilomerty jesteśmy w Grabczoku, gdzie na skrzyżowaniu w centrum wsi skręcamy w prawo. Za 2 kilometry jesteśmy w Murowie.

25 km

POSTOJE:
Kapliczka Matki Bożej w Dąbrówce Łubniańskiej - Studzionka

CIEKAWE MIEJSCA:
Kapliczka Matki Bożej w Dąbrówce Łubniańskiej - Studzionka

MAPA:
Stobrawski Park Krajobrazowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz