INFO O MNIE
Jestem fanką pływania, roweru i walkingu. Moją pasją jest zdobywanie górskich szczytów i poznawanie świata na dwóch kółkach. Fascynuje mnie Stobrawski Park Krajobrazowy, w którego sercu przyszło mi żyć. Pływanie nauczyło mnie respektu przed naturą oraz tego, że codziennie stać mnie na nowy sukces, a słabości są tylko po to, by się z nimi zmierzyć i je pokonywać.

piątek, 25 marca 2011

Okolice Murowa 3

TRASA:
Murów - Zagwiździe - Mańczok - Grabczok - Murów





          Z Murowa jedziemy w kierunku Zagwiździa, gdzie na skrzyżowaniu jedziemy w prawo. Na skrzyżowaniu z mostem na rzece Budkowiczance jedziemy prosto i na rozwidleniu dróg trzymamy się prawej strony. Dojeżdżamy do skrzyżowania koło boiska sportowego, gdzie skręcamy w prawo i jedziemy wzdłuż zabudowań. Za chwile kończy się wieś i jesteśmy w lesie. Za jakieś 200 metrów na zakręcie trzymamy się lewej strony (to jest główna droga - nie odbijamy w prawo!!!) Jadąc tą drogą za jakieś 5 kilometrów dojedziemy do wsi Mańczok. Przejedziemy przez tory i jesteśmy w "centrum". Miejscowość położona jest w samym środku lasu i nie ma już od dawna połączenia kolejowego.

 Foto: Kapliczka na Mańczoku

 Foto: Figurka Matki Bożej z kapliczka w Mańczoku

Foto: Historia kapliczki znajduje się w gablocie obok 

Niewiele mieszka tu ludzi, a domy w większości stanowią domki letniskowe dla ludzi zmęczonych zgiełkiem pobliskich miast. W środku wsi mamy małą kapliczkę, gdzie można odpocząć i poczytać o historii tego miejsca. Za wsią trzymamy się drogi w prawo i jedziemy nią do najbliższego skrzyżowania, gdzie skręcamy w mocno ubitą drogę w prawo. Dojeżdżamy tą drogą za jakieś 6 kilometrów pod Grabczokiem. Na asfalcie skręcamy w prawo i za 2 kilomerty jesteśmy spowrotem w Murowie.

16 km

POSTOJE:
Mańczok - kapliczka

CIEKAWE MIEJSCA:
przysiółek Mańczok  sam w sobie stanowi atrakcję - wieś położona w samym środku lasu
Mańczok - kapliczka

MAPA:
Stobrawski Park Krajobrazowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz