INFO O MNIE
Jestem fanką pływania, roweru i walkingu. Moją pasją jest zdobywanie górskich szczytów i poznawanie świata na dwóch kółkach. Fascynuje mnie Stobrawski Park Krajobrazowy, w którego sercu przyszło mi żyć. Pływanie nauczyło mnie respektu przed naturą oraz tego, że codziennie stać mnie na nowy sukces, a słabości są tylko po to, by się z nimi zmierzyć i je pokonywać.

sobota, 12 marca 2011

TRASA PIESZA NR 2

TRASA:

      Zaczynamy podobnie jak w trasie pieszej nr 1-z parkingu przy drodze przed miejscowością Pokój. Tam zostawiamy samochód i wchodzimy w las. Idziemy z 2,5 km ciągle prosto (częściowo szlakiem żóltym i czarnym). Skręcamy w prawo dopiero za rzeką Budkowiczanką.

Foto: Nad rzeka Budkowiczanką

Tuż przed pierwszym stawem z prawej strony, który uraczy nas swoim pięknem, skręcamy w ścieżkę w prawo. Ścieżka ta poprowadzi nas wokół jeziora. Idziemy tak, by mieć staw ciągle po swojej lewej stronie. Patrząc na staw zauważymy dwie lub trzy sporej wielkości wyspy.


Foto: Widok na staw

Foto: Widok na staw

Foto: Widok na staw

Foto: Widok na staw. W tle widoczna jest jedna z wysp.

Foto: Widok na staw - częściowo jeszcze zamarznięty

Mijamy wieżę strzelniczą i po chwili po prawej stronie znów spotykamy się z rzeką Budkowiczanką wzdłuż, której będziemy szli aż do najbliższego skrzyżowania, na którym skręcimy w lewo.

Foto: Nad stawem. Wkrótce to miejsce gdzie jestem będzie zalane wodą.

Będziemy mieli teraz po obu stronach stawy. Po prawej stare, uschnięte drzewa, które dodają jedynie uroku temu miejscu, a po lewej stronie staw, który okrążaliśmy dotychczas.

Foto: Widok na uschnięte drzewa - stawy pod Pokojem

Foto: Nad rzeką Budkowiczanką

Tą drogą pójdziemy prosto aż do skrzyżowania z rzeką Budkowiczanką (juz na tym miejscu wczesniej byliśmy), przekroczymy ją i idąc ciągle prosto za 2,5 km dotrzemy do miejsca, gdzie zostawiliśmy samochód.


Foto: Napotkana w czasie marszu żmija zygzakowata

8 km

POSTOJE:
parking przy lesie
na skrzyżowaniu na rzece Budkowiczance

CIEKAWE MIEJSCA:
całośc trasy bardzo ciekawa i relaksująca

MAPA:
Stobrawski Park Krajobrazowy 

4 komentarze:

  1. Byłam, widziałam, podziwiałam:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ile jeszcze do odkrycia? Wiele butów jeszcze zdepczemy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy to bezpieczne?W obecności takich żmij?brrrr...

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie, że niebezpieczne:-) W tym tkwi cały urok tego miejsca - nigdy nie wiadomo co i kiedy zza krzaka wyskoczy:-D

    OdpowiedzUsuń