INFO O MNIE
Jestem fanką pływania, roweru i walkingu. Moją pasją jest zdobywanie górskich szczytów i poznawanie świata na dwóch kółkach. Fascynuje mnie Stobrawski Park Krajobrazowy, w którego sercu przyszło mi żyć. Pływanie nauczyło mnie respektu przed naturą oraz tego, że codziennie stać mnie na nowy sukces, a słabości są tylko po to, by się z nimi zmierzyć i je pokonywać.

czwartek, 10 marca 2011

Trasa R. nr 8

TRASA:

Foto: Widok na zabytkową Młotownię w Zagiwździu

       W Murowie, za stawem (na tzw. "Tartaku Wodnym"), skręcamy w prawo w las. Po naszej prawej stronie mamy wyschnięte koryto rzeczne (tzw. "Hammerbach"). Za jekieś 2 km droga skręca mocno w lewo i zaraz w prawo. Właśnie minęliśmy zabytkową MŁOTOWNIĘ w Zagwiździu.

Foto: Młotownia w Zagwiździu

Foto: Stare zdjęcia Młotowni w z czasów jej świetności

Na najbliższym skrzyżowaniu jedziemy w prawo. Mijamy plebanię (duży budynek po lewej w kolorze żółtym) i skręcamy w lewo. Jadąc ciągle tą drogą za 3 km dojeżdżamy do Grabic, gdzie na pierwszym skrzyżowaniu (zaraz na początku wsi) skręcamy w prawo na szutrową drogę w kierunku malutkiej wioseczki położonej w samym sercu Parku Stobrawskiego o nazwie Kąszyce.
Można tu spędzic noc w gospodarstwie agroturystycznym "U HUBERTA".  


Foto: Gospodarstwo agroturystyczne "U Huberta"

 Po kilku kilometrach docieramy do wioski i zjeżdżamy w lewo w pierwszą drogę. Mamy Kąszyce po prawej stronie. Na najbliższym rozwidleniu dróg w lesie odbijamy w prawo i jedziemy teraz tzw. "Błotną Drogą". Droga ciągnie się - mijamy skrzyżowanie, pokonujemy sporą górkę i docieramy  do altanki w lesie, gdzie można rozpalić ognisko. Droga skręca w tej okolicy mocno w prawo, a my tuż za tym zakrętem odbijamy w lewo i jadąc ciągle przed siebie dojeżdżamy do Bukowej (koło niewielkiego pomnika).

Foto: Kościół św. Roch w Starych Budkowicach

Na asfalcie kierujemy się na prawo i główną drogą jedziemy w kierunku Dębińca, a później Starych Budkowic i Zagwiździa. W Zagwiździu na skrzyżowaniu w środku wsi jedziemy w lewo i dojeżdżamy do Murowa.

33 km

POSTOJE:
altanka w lesie przed Bukową

CIEKAWE MIEJSCA:
Młotownia w Zagwiździu
opisywany w trasie nr 7 Ogród Botaniczny w Zagwiździu
malowniczo położona wieś Kąszyce
pomnik w Bukowej

MAPA:
Stabrawski Park Krajobrazowy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz